torsdag 1 juli 2010

Semester/ Gösdraget

Nu är det semester i 6v, blir en del fiske kan jag tro... Körde Gösdraget i Lördags i Alsen med "gott" resultat, knep 1.a plats med en gös på 3.2kg.. Kom upp (3) st på 14 båt, inte så katigt direkt.. Om Askersunds fiskeförening kunde fatta att man ska lägga nätförbud under gösleken å inte efter så skulle det finnas lite mer gös. Makalöst e bara förnamnet..

Tackar Herr Walfridsson (Team Nydalen) för sällskapet, (har du fått nått x-tra knäck som paparazzi än)...???

Ha det gott å sketfiske på alla semesternjutare/F.

3 kommentarer:

team-marresfiskerapport sa...

Grattis bra feskat

Anonym sa...

Askersunds fiskeförening består av köttfiskare som bara är intresserade av att fylla frysen. Dom förstör sjön för alla oss andra fritidsfiskare med sitt överdimensionerade nätfiske, som pågår i princip året om. Stundtals är det lilla vattnet belamrat med nät. Synd är det, Alsen är en fin liten sjö som skulle kunna bjuda alla sportfiskare på fina upplevelser. Jag har sedan några år slutat att fiska på Alsen, jag blir bara förbannad när jag är där.

MvH Jonas Sandberg

Team Forsa-Fredrik Haglund sa...

Håller med fullständigt Jonas, synd är det då jag är uppväxt på den sjön...